În data de 12 Iunie 2024 in cadrul Departmentului Management si Antreprenoriat al Academiei de Studii Economice din Moldova a fost realizată sesiunea de informare pentru cardele didactice ASEM, implicați în pilotarea programelor duale.
Sesiunea de infromare a fost organizata cu prezenta fizica in cadrul proiectului Erasmus+ CBHE „– COOPERA – Integrating Dual Higher Education In Moldova and Ukraine” (Număr de referință: 617490-EPP-1-2020-1-MD-EPPKA2-CBHE-SP), co-finantat de catre Uniunea Europeana.
În cadrul sesiunii, Lilia COVAS, dr., conf. univ., manager de proiect COOPERA a prezentat principalele rezultate ale proiectului, realizate în anul II de pilotare a programelor de învățământ superior dual la ASEM, realizările studenților și principalele obstacole întâmpinate.
O atenție deosebită s-a acordat prezentării rapoartului de feedback ale părților implicate in pilotare. Raportul prezentat, fiind livrabil elaborat de echipa ASEM in cadrul proiectului COOPERA a comunicat feedback-ul din perspectiva celor trei actori implicați în pilotarea programelor DHE: studenți, personalul academic și angajatori. In baza chestionarilor completate, expertii au ajuns la formularea recomandarilor cu privire la imbunatatirea practicilor institutionale al invatamintului dual la ASEM, care prevad:
- Continuarea implementarii învățământului superior dual în cadrul instituțiilor de învățământ din Republica Moldova;
- Formarea profesională a studentilor la specialitățile economice in cadrul companiilor trebuie să se înceapă din anul întâi de studii, ceea ce contribuie la dezvoltarea competențelor la studenți în mod simultan atât în plan teoretic, cât și practic;
- Legislația aferentă învățământul superior dual trebuieste sa fie perfectată, precum și inițierea unor campanii de informare despre avantajele acestei forme de studii;
- O conlucrare mai intensă între agenții economici cu instituțiile de învățămînt ar fi binevenită pentru a se familiariza cu metodele educaționale și informaționale moderne și a le utiliza în procesul de pregătire a studenților;
- Organizarea si monitorizarea intensa la nivel institutional procesului de mentorat și de evaluare a studenților în format dual;
- Includerea în calendarul universitar o săptămâna de învățământ la instituție înainte de sesiune pentru a prezenta sarcinile realizate în cadrul companiei;
- Dezvoltarea unui nou model de identificare și înrolare în companii a potențialilor candidați la programele duale.
Pentru a afla mai multe despre activitățile proiectului și pentru a citi versiunea completă a raportului, vă rugăm să urmați linkul: http://coopera-project.ase.md/