ReSTART: A treia vizită profesorilor de la universitățile partenere

Proiectul ReSTART ”Reinforce entrepreneurial and digital skills of students and teachers to enhance the modernization of higher education in MOLDOVA” vine cu oportunități reale și viabile pentru masteranzi de a se familiariza și a actualiza cunoștințele lor în cele mai actuale subiecte ale educației antreprenoriale.

În perioada 02-06 decembrie 2019 cinci profesori din România, Slovacia și Bulgaria au ținut lecții masteranzilor de la diverse programe de studii din ASEM: Administrarea Afacerilor, Managementul Marketingului, Administrare financiar-bancară, Managementul Resurselor Umane, Managementul Administrației Publice, Tranzacții Internaționale și Diplomație Economică.

Tematica lecțiilor a fost variată, fiind focusată pe subiecte actuale și importante în educația antreprenorială:

  • Managementul afacerilor prin dezvoltare durabilă – Elena Fleaca, conf. univ. (Universitatea Politehnica București, Romania);
  • Leadership – sindromul punctului orb – Mihaela Codreanu (Agenția universităților francofone, Romania)
  • Cursuri de afaceri online ca mod de sursă de educare antreprenorială –  –  EMIL EXENBERGER, assoc. prof. (University TUKE, Kosice, Slovacia)
  • Finanțarea Startup-urilor – Tomáš ŠTOFA assoc. prof. (University TUKE, Kosice, Slovacia)
  • Business de familie – specific și provocări – Milena TODOROVA, assoc. prof. (University RUSE “ANGEL KANCHEV”, Bulgaria)

Evenimentele au fost înalt apreciate de masteranzi, care au remarcat nivelul lecțiilor și metodele interactive de predare.

ReSTART: The third visit of teachers from partner universities

The ReSTART project “Reinforce entrepreneurial and digital skills of students and teachers to enhance the modernization of higher education in MOLDOVA” comes with real and viable opportunities for master students to become familiar and update their knowledge in the most current topics of entrepreneurship education.

During December 02-06, 2019, five teachers from Romania, Slovakia and Bulgaria held classes at various ASEM master programs: Business Administration, Marketing Management, Financial-Banking Administration, Human Resources Management, Public Administration Management, International Transactions and Economic Diplomacy.

The themes of the lessons were varied, focusing on current and important subjects in entrepreneurial education:

  • Business Management for Sustainable Development – Elena Fleaca, assoc. prof. (University Politehnica of Bucharest, Romania);
  • Leadership – the blind spot syndromme – Mihaela Codreanu (The Agence Universitaire de la Francophonie, Romania)
  • Online business courses as a way of entrepreneurial education source –  EMIL EXENBERGER, assoc. prof. (University TUKE, Kosice, Slovacia)
  • Startup Funding – Tomáš ŠTOFA assoc. prof. (University TUKE, Kosice, Slovacia)
  • Family business – specifics and challenges – Milena TODOROVA, assoc. prof. (University RUSE “ANGEL KANCHEV”, Bulgaria)

The events were highly appreciated by master students, who noted the level of lessons and interactive teaching methods.