Enhancing Graduates’ Employability Tracking in Moldova (UPGRADE)

UPGRADE – “Enhancing Graduates’ Employability Tracking in Moldova”

Erasmus+ Programme 2021-2027
KA2 – Cooperare pentru inovare și schimb de bune practici
Consolidarea capacităților în învățământul superior
Numar de referință: 101129166
Titlu: “Consolidarea monitorizării gradului de angajabilitate a absolvenților în Moldova”
Perioada proiectului: 01/11/2023 – 31/10/2026

Pagină web:

Unul dintre indicatorii importanți care caracterizează calitatea programelor de studii din învățământul superior (ÎS) este cererea absolvenților de pe piața muncii, care poate fi urmărită prin analiza angajării acestora. Autoritățile Republicii Moldova au formulat monitorizarea capacității de angajabilitate a absolvenților ca prioritate urgentă pentru perioada următoare.

Proiectul UPGRADE este o abordare de jos în sus, care se începe de la absolvenți și universitatea acesteia, pentru modernizarea și dezvoltarea sectorului învățământului superior în cadrul societății, consolidarea relațiilor dintre universități, factorii de decizie și întreprinderi și îmbunătățirea, la rândul lor, a calității învățământ superior.

Obiectivul principal al proiectului UPGRADE este de a consolida monitorizarea capacității de angajabilitate a absolvenților de instituții de învățămînt superior din Moldova. Proiectul UPGRADE are în vedere elaborarea primului studiu pilot de angajare a absolvenților și realizarea primului raport privind capacitatea de angajare a absolvenților.

Experiența partenerilor UE va fi transferată și practica altor țări UE va fi cercetată în vederea elaborării unui studiu pilot de angajabilitate care va fi în conformitate cu standardele UE. Rezultatele raportului vor fi încărcate pe un portal național online pentru monitorizarea capacității de angajabilitate a absolvenților. Proiectul UPGRADE va consolida capacitățile instituțiilor de învățământ superior de a-și urmări absolvenții.

Obiectivele specifice sunt:

OB1: De a promova monitorizarea gradului de angajabilitate a absolvenților  IÎS si construirea consensului național  în Moldova între principalele părți interesate implicate;

OB2: De a imbunătăți și  avansa cadrul legislativ și normativ privind angajabilitatea absolvenților IÎS la nivel național si instituțional în Moldova;

OB3: De a consolida capacitatea umană a Ministerului Educației si Cercetarii al Republicii Moldova si a IÎS din Moldova de a monitoriza angajabilitatea absolvenților;

OB4: De a consolida capacitatea personalului IÎS din Republica Moldova de a elabora si realiza studiul  de angajabilitate ale absolventilor, de a furniza servicii eficiente de orientare in cariera si de a promova inserția profesională a studenților  și absolvenților pe piața muncii;

Rezultatele preconizate:

  1. Profil de țară privind angajabilitatea absolvenților;
  2. Sondaj pilot de urmărire a angajabilității absolvenților;
  3. Regulamentul național de monitorizare a gradului de angajabilitate a absolvenților de studii superioare;
  4. Ghid metodologic pentru crearea și funcționarea centrelor universitare de orientare și ghidare în carieră
  5. Portalul național de monitorizare a absolvenților;
  6. Reglementări universitare privind ghidare în carieră;
  7. Raportul de angajabilitate a absolvenților de învățământ superior;

Bugetul total al proiectului – 962 909.00 EUR

Parteneri:

  1. Academia de Studii Economice din Moldova (ASEM) – coordonator de proiect
  2. Universitatea de Stat din Moldova (USM)
  3. Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” din Chișinău (UPSC)
  4. Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți (USARB)
  5. Universitatea de Stat “Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul (USC)
  6. Universitate de Stat din Comrat (KDU)
  7. Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova (MECRM)
  8. Institutul European Pentru Initiative Reforme și Educatie “Aspire” (ASPIRE)
  9. Universitatea din Valencia (UV), Spania
  10. Universitatea Tehnică din Deggendorf (DIT), Germania
  11. Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (UAB), Romania

Echipa de management al proiectului UPGRADE:

  • Coordonator de proiect – Dr. Olesea SÎRBU, Prorector pentru relații internationale și proiecte europene;
  • Managager de proiect – Dr. Rodica CRUDU, conf. univ.;
  • Manager operațional/tehnic – Anastasia STRELNICOVA, Șef serviciul proiecte și programe europene;
  • Manager financiar – Anna MADAN, Specialist principal;

Activități/ Publicații / Noutăți:

UPGRADE: A doua şedinţă online a consorţiului / 12 septembrie 2024

UPGRADE: Atelier de lucru (Debriefing Workshop) / 1 iulie 2024

UPGRADE: Vizita de studiu la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia / 27-31 mai 2024

UPGRADE: Prima ședință a consorțiului cu prezența fizică / 28-29 martie 2024

UPGRADE: Primul Atelier de lucru / 27-28 martie 2024 

UPGRADE: Prima vizita de studiu la Universitatea din Valencia / 4–8 martie 2024

UPGRADE: Prima şedinţă online a consorţiului / 5 decembrie 2023

UPGRADE: Prezentarea proieectului în cadrul unui ateier de lucru / 23 noiembrie 2023