Al treilea modul de instruire în cadrul proiectului SMART 23-26 septembrie 2019

Universitatea Agrară de Stat din Moldova a găzduit în perioada 23-26 septembrie 2019 training-ul focalizat pe conținutul modulului III, planificat în proiectul 585620-EPP-1-2017-1- EL-EPPKA2-CBHE-JP Fostering university-enterprise cooperation and entrepreneurship of students via SMART Caffes/SMART din cadrul programului european ERASMUS + , având în calitate de facilitatori experți de la International Hellenic University, Grecia.

Membrii universităților din Republica Moldova, implicați în implementarea proiectului SMART, au abordat mai multe subiecte, menite să asigure transferul de cunoștințe și bune practici pentru buna desfășurare a proiectului:

  • Validarea nevoilor prin cercetarea clienților: adaptări pentru start-upuri;
  • Explorarea modelelor de afaceri;
  • Studiu de caz: inovarea prin modele de afaceri (DuoLingo, Cirque de Soleil, Shave Club);
  • Modelul Business Canvas (reg.). Un instrument excelent și motivul pentru care al tău business este greșit.
  • Modele de afaceri pentru întreprinderi sociale;
  • Studiu de caz: 3 modele SE inovatoare (Uniform, Project Garden, Boroume);
  • Noțiuni de bază ale finanțelor pentru inițiativele inițiale;
  • Îmbunătățirea numerelor pentru vânzări;
  • Resurse umane, flux de numerar și nevoi de investiții;
  • Bazele investițiilor: structurarea unuei „cereri/solicitări”;
  • Crearea de cazuri pentru investiții;
  • Marketing și branding;
  • Bazele marketingului și branding-ului – cum cunoaștem publicul și clienții;
  • Noțiuni de bază ale Go2Market: de la testarea alfa până la post-lansare;
  • Bazele concurenței;
  • Înțelegerea produsului în condițiile existente pe piață;
  • Noțiuni de bază ale concurenței;
  • Probleme juridice și corporative pentru echipele din stadiul incipient;
  • Mărci comerciale, proprietate intelectuală, brevete, resurse;
  • Legal versus corporativ: cum să formăm o companie ce este adecvat proiectului SMART);
  • Acorduri de fondatori și acționari, structuri ale acționarilor;
  • Studii de caz: succes și eșec cauzate de gestionare etc.